Hur länge har Eksjöhus mätt kundnöjdhet med Prognoscentret och varför är det viktigt för er att mäta era kunders nöjdhet?
- Vi har mätt kundnöjdhet genom Prognoscentret sedan 2018 och för oss är vikten av nöjda kunder av högsta prioritet. Genom att mäta nöjdheten får vi svart på vitt. Vad har fungerat bra, vad har fungerat mindre bra och i vår strävan att hela tiden förbättra oss är det här ett väldigt viktigt verktyg. En nöjd kund är den bästa ambassadör vi kan ha!
Hur arbetar ni med att implementera insikterna från NKI-mätningen?
- Varje år får vi insikter från våra kunder genom undersökningen och när vi hittar återkommande feedback tittar vi på hur vi kan förbättra oss. Positiv feedback vill vi såklart förstärka ytterligare. Delar vi behöver utveckla försöker vi åtgärda så snart vi kan. Feedbacken tas ut i organisationen och vi jobbar med detta löpande.
Vad är nyckeln till hög kundnöjdhet enligt dig?
- Att vara närvarande med kunden med hög tillgänglighet. För att lyckas med detta är våra säljare med kunden genom hela husresan. Från första möte till garantitiden för huset är över.
Den 6 februari äger årets NKI-seminarium rum. Under seminariet avslöjas vilka bostadsutvecklare och småhusleverantörer som har de nöjdaste kunderna 2024. Läs mer och anmäl dig till seminariet här.